Streektaal bij RTV Oost in maart

23-02-2018

Bökkers
We trappen de dialectmaand af op Radio Oost met een kaartenactie in Goeiemorgen Overijssel op 1 maart. Hier kun je twee kaarten winnen voor de nieuwe tour van Bökkers ‘Schorum uut de Schiettente’. Niet alleen zie je de band op hun allereerste tourdag op 3 maart optreden in Heino, je wint ook een meet & greet!

Old Ni-js en Höllenboer
Op 2 maart kun je genieten van een live-optreden van Old Ni-js in Goeiemiddag Overijssel en op 9 maart treedt Höllenboer live op in Goeiemorgen Overijssel.

Dialect Top 25
In Zie Zo Zaterdag hoor je in maart de 25 mooiste dialectplaten voorbij komen. Mail je favoriete dialectplaat naar ziezozaterdag@rtvoost.nl. Zie Zo Zaterdag hoor je elke zaterdag van 10.00 tot 13.00 uur op Radio Oost, het radioprogramma is ook via TV Oost te zien vanaf 12.00 uur. Behalve hóren, kun je dan ook live-optredens zíen van onder anderen de volgende dialectbands en -artiesten: Jan Ottink (10 maart), Edwin Jongedijk (24 maart) en Mooi Wark (31 maart).

Boogie Kearls
Mis het niet, op vrijdag 16 maart zie je om 21.00 en 23.00 uur op TV Oost het exclusieve foyerconcert dat de Boogie Kearls bij RTV Oost gaven. Deze 4 kearls uit het oosten van het land spelen een dampende mix van dialect- en Engelstalige nummers, in een groovende blues- en rootsstijl. Vol overgave, scherpe teksten, snijdende gitaar solo’s, vette Hammond en honky tonk piano.

Helligen Hendrik
TV Oost sluit de dialectmaand af op vrijdag 30 maart om 20.00 uur met de theatershow Lös van Helligen Hendrik.  De eigenzinnige Tukker overdenkt zijn zonden en neemt een scherpzinnig besluit: het roer gaat om! Hij stelt een lange lijst met goede voornemens op, maar al snel gaat het natuurlijk flink mis. Hendrik loopt helemaal leeg en alles en iedereen moet het weer ontgelden.

Alles Plat

Als liefhebber van streektaalmuziek kun je ook altijd luisteren naar onze internetzender AllesPlat.nl met alleen maar dialectmuziek uit Noordoost Nederland.

Bron: Persbericht RTV Oost

RTV Oost zet de streektaal in het zonnetje tijdens de Week van de Streek

Van 10 t/m 17 maart is het de ‘Week van de Streek’ bij RTV Oost en besteedt de

07 03 2024

Dorothy Oosting volgt Overijsselaars die een dierbare hebben verloren

Vanaf januari is bij RTV Oost ‘Rouw op je dak’ te zien met verhalen van Overijsselaars die een dierbare hebben verloren.

28 12 2023

Omroep Flevoland start 2024 met vernieuwde radioprogrammering

Radioprogramma’s krijgen een nieuw jasje, een nieuwe programmanaam én er is ruimte voor meer muziek.

19 12 2023