Pers en media

Bent u vertegenwoordiger van de media, dan kunt u met uw vragen altijd terecht via contact@stichtingrpo.nl of 035 – 625 80 70.

Het nieuws van Stichting Regionale Publieke Omroep en van de dertien regionale omroepen is te vinden in het nieuwsoverzicht.

Overige berichtgeving RPO en regionale publieke omroepen

14-07-2023

Overeenkomst FNV, Tentoo en regionale omroepen

Het is goed dat er een overeenkomst is gesloten tussen FNV, Tentoo en de regionale omroepen over de discussie of freelancers die via Tentoo bij de regionale omroepen geplaatst werden, freelancers of uitzendkrachten waren. Dit dossier is nu afgerond. Vanwege de afgesproken vertrouwelijkheid doen we hier verder geen uitspraken over. Er zijn er ook omroepen die niet of nauwelijks betrokken zijn bij dit dossier. Tot 2021 hebben regionale omroepen personen ingehuurd via Tentoo. Tentoo maakte daarbij gebruik van het rariteitenbesluit, een wettelijke bepaling. Een overweging voor de omroepen daarbij was dat mensen als zelfstandigen konden werken en via Tentoo verzekerd waren voor werkloosheid (WW) en arbeidsongeschiktheid (WAO).

Voor meer informatie verwijzen we naar het bericht van Tentoo.

•••