Radio West Sport van start met Ronald van der Geer

17-08-2022

Vanaf komend weekend gaat de bal weer rollen over de velden bij de voetbalclubs in de Tweede en Derde Divisie van het amateurvoetbal in de regio. Met de start van het voetbalseizoen start ook weer Radio West Sport bij de regionale omroep. Vanaf zaterdag 20 augustus presenteert Ronald van der Geer iedere zaterdag dit programma van 14.00-18.00 uur.

Tweede en Derde Divisie
Van oudsher staat de zaterdagmiddag bij Radio West helemaal in het teken van de hoogst spelende amateurs in het regionale amateurvoetbal. Met clubs als bijvoorbeeld Quick Boys, Scheveningen, Rijnsburg, Katwijk zijn er veel clubs die in de regio van Omroep West hoog spelen. In Radio West Sport hoor je iedere zaterdag rechtstreeks hoe de stand is bij de wedstrijden met diverse verslaggevers langs de velden. Vanuit de studio aan de Laan van ’s-Gravenmade in Den Haag verbindt presentator Ronald van der Geer al deze verslaggevers en houdt de luisteraar op de hoogte van hoe de wedstrijden verlopen.

Ronald van der Geer
Ronald van der Geer is geen onbekende; de luisteraar van Radio West hoort hem al enkele jaren als vaste invaller bij diverse programma’s op de regionale zender. Het leven van Van der Geer ademt voetbal. Als commentator voor radio en tv bij de NOS en SBS kent menig voetballiefhebber zijn stem. Naast zijn werk voor Ziggo Sport en ESPN, alsmede voor diverse regionale omroepen, krijgt hij nu een vaste plek op de zaterdagmiddag bij Radio West Sport.

Ronald van der Geer: “Bij Radio West Sport keer ik eigenlijk terug naar mijn roots. Ik ben altijd gek geweest op sport en radio en daar hele mooie dingen mee gedaan. Radio was lang weg in mijn carrière maar sinds een paar jaar weer helemaal terug en nu dus ook met sport. Eigenlijk is dit het leukst! Alles komt samen: de regio, het radiomaken –en dat is echt druk met al die verslaggevers bij de diverse wedstrijden op mijn oor- en niet te vergeten de topwedstrijden, want er zitten echt pareltjes tussen de clubs in de Tweede en Derde Divisie. Ik heb er enorm veel zin in!”

TV West Sport
Met de start van het nieuwe voetbalseizoen start niet alleen een nieuw seizoen van Radio West Sport, maar ook van TV West Sport. Elke zondagavond, direct na Studio Sport om 20.00 uur zie je in TV West Sport weer alle hoogtepunten van de wedstrijden die dat weekend zijn gespeeld.

RTV Oost zet de streektaal in het zonnetje tijdens de Week van de Streek

Van 10 t/m 17 maart is het de ‘Week van de Streek’ bij RTV Oost en besteedt de

07 03 2024

Dorothy Oosting volgt Overijsselaars die een dierbare hebben verloren

Vanaf januari is bij RTV Oost ‘Rouw op je dak’ te zien met verhalen van Overijsselaars die een dierbare hebben verloren.

28 12 2023

Omroep Flevoland start 2024 met vernieuwde radioprogrammering

Radioprogramma’s krijgen een nieuw jasje, een nieuwe programmanaam én er is ruimte voor meer muziek.

19 12 2023