Directeur Omroep Gelderland ontvangt koninklijk lintje

23-11-2020

Directeur Guus van Kleef (63) van Omroep Gelderland is vanmiddag verrast met een koninklijke onderscheiding. Hij mag zich voortaan ridder in de Orde van Oranje-Nassau noemen. Burgemeester Ahmed Marcouch van Arnhem bracht de decoratie persoonlijk naar de studio van de Gelderse Omroep.

Als geen ander wist Van Kleef Omroep Gelderland een positie te geven in de Gelderse samenleving. Hij stond aan de wieg van de ontwikkeling van programma’s als BuitenGewoon, Ridders van Gelre en Gelderland Helpt. Onder zijn leiding timmerde de Omroep hard aan de weg met radio, tv, web/app en social media. Versterking van de Gelderse identiteit en verbinding tussen maatschappelijke organisaties, inwoners en de omroep heeft hij hoog in het vaandel staan. Omroep Gelderland bestaat dit jaar 35 jaar.

Burgemeester Marcouch over Van Kleef: “In onze stad spelen de bruggen een bijzondere, historische rol. Zoals die onze oevers van de Rijn samenbrengen, zo doe jij dat met de mensen en organisaties om je heen, net als tussen de journalistiek en de Gelderse samenleving.”

Van Kleef bekleedt naast zijn werk een groot aantal bestuurlijke functies bij stichtingen en verenigingen. Hij wordt gezien als ‘een man met een groot sociaal hart’. Guus zet zich onder andere in voor daklozen, was jaren actief voor het Gelders Jeugdorkest en de stichting Sonsbeek State of Fashion.