Nationaal Media Onderzoek gaat van start

31-03-2021

Na een intensief tenderproces zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zetten. Onder de nieuwe naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) zal het bereik van televisie, radio, print en online worden gemeten en gaat het op termijn de huidige standaarden vervangen. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt daarbij vernieuwd en sterk verbeterd.

Kantar en Ipsos gaan nauw samenwerken om het geïntegreerde meetsysteem voor televisie, radio, print en online op te zetten. Als NMO gereed is, zal het voldoen aan de hoogste standaarden op het gebied van design, dataverzameling, dataverwerking en privacy. In de loop van 2021 zal de introductie van NMO gefaseerd plaatsvinden en zullen de eerste datasets verschijnen. Die kunnen meteen door bureaus, adverteerders en media-exploitanten worden gebruikt.

De regionale omroepen zijn aangesloten bij het kijkonderzoek (SKO) en het luisteronderzoek (NLO). De onderzoeken worden door ORN, de zelfstandige verkooporganisatie voor de dertien regionale omroepen, gebruikt bij de (landelijke) verkoop van (telvisie- en radio)reclame.

Meer informatie is te lezen op de de website van het Nationaal Media Onderzoek.

Auteur: Regionale Publieke Omroep

Gerelateerde berichten

Kom jij ons team versterken? We zoeken een secretaresse

Vind je het heerlijk om in te springen daar waar de drukte is, hou je van planningen en vind je het een uitdaging om agenda’s bij te houden?

01 11 2022

[LUISTER] Dutch Media Week: Podcast over 30 jaar regionale televisie

Luister naar de podcast over 30 jaar regionale televisie met omroeppionier Henny Everts en mediajournalist en schrijver Peter Schavemaker.

18 10 2022

Onderzoek Commissariaat van belang voor versterking lokale journalistiek

“Dat de regionale omroepen zo’n belangrijke rol spelen in de lokale informatievoorziening is een mooie en terechte waardering."

30 09 2022