Jan Müller: Samenwerken, innoveren en zichtbaarheid vergroten

23-03-2021

Na zo’n vier jaar in Australië is Jan Müller terug in Hilversum, als bestuurder van de Regionale Publieke Omroep (RPO). Samenwerking tussen de 13 regionale omroepen onderling en met de landelijke en lokale omroepen, en duurzame versterking van de journalistiek zijn belangrijke doelen voor de komende jaren. ‘De regionale omroepen staan op ooghoogte met alle Nederlanders’.

In gesprek met Spreekbuis.nl vertelt Jan over de plannen voor de komende jaren: ‘Door samen te werken en te innoveren kunnen we het verschil maken. De regionale nieuwsvoorziening vervult een relevante maatschappelijke rol. De regionale omroepen staan op ooghoogte met alle Nederlanders. Wij weten wat er speelt bij hen om de hoek, we informeren, raken en verbinden mensen. Dat is onmisbaar voor een goed functionerende samenleving, voor het behoud van identiteit en cultuur.’

Lees het volledige interview op Spreekbuis.nl.