Samenwerking RTV Utrecht, Omroep Flevoland uitgebreid met NH Media en AT5

23-10-2020

Omroep Flevoland, RTV Utrecht, NH Media en AT5 starten per 1 november 2020 met een intensieve samenwerking onder de naam FUNHA. Via FUNHA zullen de omroepen hun advertentieruimte gezamenlijk aanbieden. Onder de samenwerking valt de reclameverkoop van de televisiezenders NH TV, Omroep Flevoland TV, RTV Utrecht, AT5 en voor radio van UStad, NH Radio, Omroep Flevoland Radio, Radio M Utrecht en Bingo FM en voor online de websites en apps van deze omroepen. Sinds januari 2020 werken RTV Utrecht en Omroep Flevoland al samen. Deze samenwerking wordt uitgebreid met de kanalen van NH Media en AT5.

Het initiatief moet de economisch belangrijke regio Noord-Holland, Utrecht, Flevoland en de metropoolregio Amsterdam, met ruim 4,6 miljoen inwoners, voor adverteerders nog toegankelijker maken. Bedrijven, instellingen en organisaties in dit gebied kunnen nu via één loket in hun mediabehoeften voor televisie, radio en online voorzien.

Voor de omroepen betekent de samenwerking een effectievere en efficiëntere inrichting van de verkoopactiviteiten. Het doel is de maximale synergie uit de samenwerking tussen de drie provincies en Amsterdam te bewerkstelligen. Zowel in kosten, in optimaliseren van opbrengsten als in (gezamenlijke) innovatie. Edward van den Berg, commercieel directeur bij NH Media, AT5, RTV Utrecht, Omroep Flevoland en FUNHA: “Je ziet dat adverteerders meer dan alleen één gebied willen bereiken. We doen samen salesacties, marketinganalyses, rapportages en gecombineerde sales.”

De samenwerking tussen de vier omroeporganisaties komt naast de individuele verkoop van reclamezendtijd en die van ORN, Omroep Reclame Nederland, waarin alle Nederlandse regionale publieke omroepen samenwerken voor de verkoop van reclamezendtijd op landelijk niveau.

Auteur: Robert Claus

Gerelateerde berichten

Digital News Report: 82% van Nederlanders checkt dagelijks het nieuws

Het podcastgebruik is in 2022 verder toegenomen. Maandelijks gebruikt bijna een derde van de Nederlanders podcasts; vooral jongeren.

15 06 2022

Regionale omroep krijgt met RegioStation eigen plek op WerkStation.tv

Het aanbod aan trainingen en opleidingen voor de regionale omroep heeft hiermee een eigen plek gekregen op de vernieuwde website van WerkStation.tv.

31 05 2022

AVROTROS gaat samenwerking aan met Philip Bloemendal Prijs

Ook de Regionale Publieke Omroep, een kweekvijver voor jong presentatietalent, heeft zich verbonden aan de prijs.

31 05 2022