Regionale publieke omroepen versterken online positie

25-04-2019

De sterke positie van de regionale publieke omroep, wordt niet alleen meer via televisie en radio gerealiseerd, maar ook steeds meer online. De websites, apps en sociale media van de dertien regionale omroepen worden steeds vaker door het publiek gebruikt. De samenwerking met de NOS heeft hier een belangrijke rol in gespeeld. Televisie blijft de belangrijkste informatiebron van de regionale omroep. Dat zijn enkele opvallende prestaties van de regionale omroep uit het Jaarverslag 2018.

Auteur: Richel Bernsen

Gerelateerde berichten

Digital News Report: 82% van Nederlanders checkt dagelijks het nieuws

Het podcastgebruik is in 2022 verder toegenomen. Maandelijks gebruikt bijna een derde van de Nederlanders podcasts; vooral jongeren.

15 06 2022

Regionale omroep krijgt met RegioStation eigen plek op WerkStation.tv

Het aanbod aan trainingen en opleidingen voor de regionale omroep heeft hiermee een eigen plek gekregen op de vernieuwde website van WerkStation.tv.

31 05 2022

AVROTROS gaat samenwerking aan met Philip Bloemendal Prijs

Ook de Regionale Publieke Omroep, een kweekvijver voor jong presentatietalent, heeft zich verbonden aan de prijs.

31 05 2022