Podcast Mediamatters: Het belang van regionale journalistiek

08-07-2022

Presentator Bert Kok spreekt in deze aflevering van MediaMatters met Jan Müller van de regionale publieke omroep. Jan Müller is oud-directeur van het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid in Hilversum. Na een periode van vier jaar in Australië, waar hij CEO was van The National Film and Sound Archive in Canberra, keerde hij terug naar Nederland waar hij in 2021 bestuurder werd van de Regionale Publieke Omroep (RPO).

Presentator Bert Kok ging met Jan Müller in gesprek over het belang van de regionale journalistiek. Wat is volgens hem de grootste uitdaging voor de regionale journalistiek op dit moment? Welke rol speelt de RPO in het complex van 13 regionale omroepen en hoe kijkt Jan naar de recente ontwikkelingen in de mediasector?

MediaMatters is een programma over innovatie in de mediasector. Bert Kok praat met gevestigde namen én nieuwkomers over de ontwikkelingen in de media-industrie. Daarbij gaat het om de technologie, maar ook om de business. Verder is er speciale aandacht voor de mediabedrijven op het Media Park in Hilversum.

De podcast is ook terug te luisteren via Spotify, Google Podcast en Apple Podcast en op de website van New Business Radio.