Luistercijfers: 8,6% marktaandeel voor regionale omroep

19-11-2019

De regionale omroep realiseert op radio een gezamenlijk marktaandeel van 8,6% (september-oktober 2019). Dit betekent dat 8,6% van de totale luistertijd van alle Nederlanders van 10 jaar en ouder naar de dertien regionale publieke radiozenders gaat. Een jaar geleden was het marktaandeel van de regionale publieke radiozenders 8,2% (september-oktober 2018). Dit blijkt uit de luistercijfers die door NLO/GfK zijn gepubliceerd.
(Bron: NLO/GfK, ma-zo 6-24 uur, 10+)

Ontdek meer

Lokale en regionale omroepen bundelen krachten met journalistieke alliantie

De Nederlandse Lokale Publieke Omroepen (NLPO) en de Regionale Publieke Omroep (RPO) hebben een alliantie gesloten gericht op

15 02 2024

Broadcast Magazine: De week van Jan Müller

Deze week neemt Jan Müller, directeur-bestuurder Stichting Regionale Publieke Omroep, de lezers van Broadcast Magazine mee in zijn week.

13 06 2023

Jaarverslag 2022: Midden in de regio

Als maker en verspreider van regionaal nieuws en drager van de regionale cultuur staan we midden in de regio. Ga naar het online jaarverslag.

31 05 2023