Lokaal verhaal via Bureau Regio in het NOS Journaal

04-10-2021

“Toen ik hier net begonnen was kwamen we er achter dat het TT Festival in Assen vanwege corona niet door zou gaan. Dat is echt groot nieuws in dit gebied en wij hadden een interview met de organisator van dat festival,” aldus Esmée Söllner. Söllner is bij het project ‘Versterken Lokale Journalistiek door Samenwerken’ bij de lokale omroep in Assen gestationeerd. Hier werkt ze intensief samen met de vrijwilligers van Omroep Assen en met de redactie van RTV Drenthe. Door de samenwerking heeft het verhaal van Söllner ook het NOS Journaal gehaald: Het verhaal van de lokale omroep komt via RTV Drenthe bij Bureau Regio terecht en via deze redactie, die namens de regionale omroepen op de NOS-nieuwsvloer in Hilversum werkt, zijn de lijnen naar de redactie van het NOS Journaal kort. Broadcast Magazine heeft een gesprek opgetekend met Esmée Söllner.

Foto: Broadcast Magazine