Debat over agressie tegen en bedreiging van journalisten

09-09-2021

Vandaag is er in de Tweede Kamer een debat over agressie tegen en bedreiging van journalisten. Het debat met minister Ferdinand Grapperhaus en de woordvoerders justitie begint om 14:15 uur.

Grapperhaus: “Het ongehinderd functioneren van de pers is van groot belang in onze samenleving. Agressie en geweld tegen journalisten is onacceptabel. Dit kan ik niet vaak genoeg benadrukken. Ik ben dan ook tevreden met de constructieve samenwerking tussen de politie, het Openbaar Ministerie, de Nederlandse Vereniging van Journalisten en het Genootschap voor Hoofdredacteuren in de stuurgroep Persveilig. Met het project Persveilig en het protocol Persveilig wordt onderstreept hoe belangrijk het is dat journalisten hun werk in veiligheid kunnen uitoefenen en dat daders van agressie en geweld tegen journalisten hard worden aangepakt.”

De regionale omroep staat op ooghoogte. Wij weten wat er speelt, informeren, raken en verbinden. Geweld tegen journalisten is onder geen enkele omstandigheid geoorloofd. Zij moeten hun werk kunnen doen zonder bedreiging of agressie. Wij staan voor persvrijheid en voor onze journalisten!

Lokale en regionale omroepen bundelen krachten met journalistieke alliantie

De Nederlandse Lokale Publieke Omroepen (NLPO) en de Regionale Publieke Omroep (RPO) hebben een alliantie gesloten gericht op

15 02 2024

Broadcast Magazine: De week van Jan Müller

Deze week neemt Jan Müller, directeur-bestuurder Stichting Regionale Publieke Omroep, de lezers van Broadcast Magazine mee in zijn week.

13 06 2023

Jaarverslag 2022: Midden in de regio

Als maker en verspreider van regionaal nieuws en drager van de regionale cultuur staan we midden in de regio. Ga naar het online jaarverslag.

31 05 2023