Brandbrief mediacoalitie voor behoud van persalarmeringen

30-03-2023

Een brede coalitie van mediapartijen, waaronder vakvereniging NVJ en het Genootschap van Hoofdredacteuren, heeft een brandbrief verstuurd aan minister van Justitie en Veiligheid Yeşilgöz-Zegerius. De mediapartijen roepen op tot nader overleg om het goedwerkende systeem van automatische persalarmeringen in stand te houden. Dat systeem staat op het punt om volgende maand te verdwijnen. Ook de regionale publieke omroep heeft de brief ondertekend.

Lees verder op Villamedia. Hier zijn ook de 14 adviespunten uit de brandbrief te lezen.

De brief is ondertekend door de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ), het Genootschap van Hoofdredacteuren, NDP Nieuwsmedia, het Persvrijheidsfonds, Talpa/Hart van Nederland, ANP, NOS, NLPO en de regionale publieke omroep (RPO).