Aanhouding na gooien vuurwerk richting journalisten Omroep West

22-06-2021

De politie heeft een 20-jarige Hagenaar aangehouden voor het gooien van vuurwerk richting een verslaggever en cameravrouw van Omroep West. De journalisten deden afgelopen donderdag verslag in de omgeving van het Haagse Jonckbloetplein na de EK-wedstrijd Nederland-Oostenrijk.

De man werd dezelfde avond al aangehouden voor het gooien van vuurwerk, de aangifte van Omroep West is later aan de zaak toegevoegd. De Hagenaar is maandag voorgeleid bij de rechter-commissaris. Hij heeft een gebiedsverbod gekregen voor de omgeving van het Jonckbloetplein tijdens de komende EK-wedstrijden. De man moet zich op een later moment verantwoorden voor de rechter.

De journalisten waren bezig met een interview toen er dichtbij vuurwerk ontplofte. Beide journalisten hadden pijn in hun oren na de ontploffing. Bij de knal raakte ook een auto beschadigd die op dat moment langsreed. Het moment van de explosie is op beeld vastgelegd.

Onduidelijk of actie tegen journalisten gericht was
Omroep West deed vervolgens aangifte van geweldpleging tegen personen. Het is volgens de politie nog onduidelijk of de actie was gericht tegen de journalisten, dat maakt nog deel uit van het politieonderzoek. Volgens onze verslaggever reed er op het moment van de ontploffing ook een politieagent te paard langs.

Lokale en regionale omroepen bundelen krachten met journalistieke alliantie

De Nederlandse Lokale Publieke Omroepen (NLPO) en de Regionale Publieke Omroep (RPO) hebben een alliantie gesloten gericht op

15 02 2024

Broadcast Magazine: De week van Jan Müller

Deze week neemt Jan Müller, directeur-bestuurder Stichting Regionale Publieke Omroep, de lezers van Broadcast Magazine mee in zijn week.

13 06 2023

Jaarverslag 2022: Midden in de regio

Als maker en verspreider van regionaal nieuws en drager van de regionale cultuur staan we midden in de regio. Ga naar het online jaarverslag.

31 05 2023