9,2% marktaandeel voor regionale omroep

22-10-2019

De regionale omroep realiseert op radio een gezamenlijk marktaandeel van 9,2% (augustus-september 2019). Dit betekent dat 9,2% van de totale luistertijd van alle Nederlanders van 10 jaar en ouder naar de dertien regionale publieke radiozenders gaat. Een jaar geleden was het marktaandeel van de regionale publieke radiozenders 8,8% (augustus-september 2018). Dit blijkt uit de luistercijfers die door NLO/GfK zijn gepubliceerd.

(Bron: NLO/GfK, ma-zo 6-24 uur, 10+)

Auteur: Robert Claus

Gerelateerde berichten

Kom jij ons team versterken? We zoeken een secretaresse

Vind je het heerlijk om in te springen daar waar de drukte is, hou je van planningen en vind je het een uitdaging om agenda’s bij te houden?

01 11 2022

[LUISTER] Dutch Media Week: Podcast over 30 jaar regionale televisie

Luister naar de podcast over 30 jaar regionale televisie met omroeppionier Henny Everts en mediajournalist en schrijver Peter Schavemaker.

18 10 2022

Onderzoek Commissariaat van belang voor versterking lokale journalistiek

“Dat de regionale omroepen zo’n belangrijke rol spelen in de lokale informatievoorziening is een mooie en terechte waardering."

30 09 2022