William Valkenburg benoemd als Media Directeur RTV Utrecht

29-07-2020

Per 1 september treedt William Valkenburg in dienst bij RTV Utrecht als Media Directeur/bestuurder. Met deze benoeming zijn twee vacante directiefuncties ingevuld. Onder leiding van zowel William Valkenburg als Gerard Schuiteman (zakelijk directeur) zal RTV Utrecht een nieuwe fase ingaan om met ambitie en energie de publieke omroep van betekenis te laten zijn voor Utrecht stad en provincie Utrecht.

William Valkenburg is een gedreven en ervaren mediaprofessional, die over een brede kijk op het werkveld en een uitgebreid netwerk beschikt. Zijn online- en innovatiekracht die hij bij de landelijke omroepen heeft ingezet, is erg waardevol voor de fase waarin de RTV Utrecht organisatie zich nu bevindt. De sector en de relevante partijen zijn bekend voor hem. De Raad van Toezicht van RTV Utrecht is dan ook zeer tevreden dat zij een gedreven man met een overtuigende visie heeft weten te binden aan RTV Utrecht.

William Valkenburg over zijn benoeming: “RTV Utrecht speelt een belangrijke rol in de onafhankelijke mediavoorziening op regionaal en lokaal niveau. Dat doet ze al jaren heel goed. Het is een sprankelende omroep met een positieve toonzetting die open staat voor dialoog en samenwerking. Met veel plezier ga ik met het team van RTV Utrecht aan de slag om die verbindende rol te versterken: luisterend naar wat er leeft binnen de provincie en inspelend op veranderende behoeften en mediagedrag.”

De RvT heeft er vertrouwen in dat RTV Utrecht met de benoeming van William Valkenburg weer nieuwe stappen kan zetten voor de toekomst.