Stadsgesprek overlast Scheveningen bij Radio West en Den Haag FM

25-06-2021

Op maandag 28 juni organiseren Radio West en de lokale omroep Den Haag FM een stadsgesprek over de toenemende overlast, zoals verkeers- en parkeerproblemen en straatintimidatie, op Scheveningen. Vanuit de Centrale Bibliotheek in Den Haag wordt gesproken met de bewoners, politici en ondernemers over de overlast en de mogelijke oplossingen. Het stadsgesprek is live te volgen van 18.00-19.00 uur op Radio West en Den Haag FM.

Ideeënbus
Vorig jaar kreeg Scheveningen in de zomer een enorme toeloop van bezoekers en daardoor ontstond onder meer parkeeroverlast, straatintimidatie bij met name vrouwen en werden er straatraces gehouden. Nu de zomer van 2021 is aangebroken is het de vraag hoe dit jaar voorkomen kan worden dat dezelfde problemen ontstaan. Omroep West opende enkele weken geleden een online ideeënbus waar zo’n 1.700 reacties op kwamen.

Stadsgesprek met bewoners, ondernemers en politici
De aangedragen oplossingen uit de ideeënbus worden in het stadsgesprek besproken met Andre Triep (Vereniging van Strandtentexploitanten), Roos Padmos (bewoner) en de raadsleden Richard de Mos (Hart voor Den Haag/Groep de Mos), Dennis Groenewold (D66) en Robert Barker (Partij voor de Dieren). Naast de mogelijke oplossingen wordt ook vooruit gekeken naar de toekomst van Scheveningen. De gespreksleiders zijn Omroep West presentator Tjeerd Spoor en politiek verslaggever Lot van Bree. Den Haag FM verslaggever en Scheveninger Pim Markering brengt tijdens het gesprek live bijdragen vanuit de badplaats met reacties van bewoners, bezoekers en ondernemers.

De gezamenlijke uitzending van de regionale en lokale omroep is maandagavond 28 juni te horen van 18.00-19.00 uur op Radio West en Den Haag FM.

Foto: Den Haag FM