TV West viert 115 jaar ADO Den Haag met speciale talkshow

30-01-2020

Naar aanleiding van het 115-jarige bestaan van ADO Den Haag, staat TV West Sport vrijdag 31 januari in het teken van de verjaardag van deze roemruchte Haagse voetbalclub. In de setting van een talkshow, ontvangt presentator Jim van der Deijl de nestor van het Nederlandse sportjournaille Kees Jansma en oud-spelers Karel Bouwens en Rick Hoogendorp. TV West Sport is te zien vanaf 17.00 uur op TV West en online via Omroepwest.nl en de Omroep West app.

Voetbalclub ADO Den Haag bestaat op 1 februari aanstaande precies 115 jaar. In die 115 jaar werd de club onder meer tweemaal landskampioen én werd tweemaal de KNVB beker naar Den Haag gehaald. Ook verhuisde de club van het Zuiderpark stadion naar het Cars Jeans Stadion en ging de club van Nederlandse naar Chinese handen. Kortom: er valt genoeg te vertellen over de geschiedenis van deze voetbalclub.

TV West Sport staat daarom op vrijdag 31 januari -een dag voor het 115-jarig bestaan- helemaal in het teken van ADO Den Haag, de roemruchte geel/groene voetbalclub. Dé voetbalclub van Den Haag, die voordat de naam werd veranderd in ADO Den Haag nog gewoon F.C. Den Haag heette. Presentator Jim van der Deijl ontvangt in deze uitzending Kees Jansma, de nestor van de Nederlandse sportjournalistiek en oud spelers Karel Bouwens en Rick Hoogendorp. Bouwens werd in het seizoen ‘85/’86 met F.C. Den Haag ongeslagen kampioen in de eerste divisie. Hoogendorp promoveerde in het seizoen ‘07/’08 met ADO Den Haag van de Eerste Divisie naar de Eredivisie.