Skûtsjesilen van start tot finish bij Omrop Fryslân

26-07-2019

Omrop Fryslân komt met twee speciale programma’s rondom het skûtsjesilen. Vanaf zaterdag 27 juli is er drie weken lang vanaf 14.00 uur een televisieprogramma met volledig en rechtstreeks verslag van de wedstrijd met live commentaar van start tot finish. Ook ‘s avonds komt een speciaal programma terug op televisie. Vanaf 18.20 uur kijkt Omrop Fryslân in ‘Skûtsjesilen 2019’ terug op de wedstrijd van de dag.

Zo’n groot Fries evenement verdient eigen programma
Verder is in het avondprogramma het wedstrijdverslag te zien, het verhaal van de dag, reacties van de schippers en een sfeerverslag uit de wedstrijdplaats. Eindredacteur Janjelle Ringnalda: “Afgelopen jaar deden we in Fryslân Hjoed verslag van het skûtsjesilen. Zo’n groot Fries evenement verdient echter een eigen programma. Op deze manier is het ook beter te vinden voor onze kijkers, zowel op televisie als online.” De presentatie ligt bij de SKS in handen van Roelof Lousma, bij de IFKS presenteert Afke Boven. Het wedstrijdverslag is iedere dag om 18.50 uur nogmaals los te zien op televisie.

Van start tot finish op televisie
Vanaf zaterdag 27 juli is het skûtsjesilen iedere wedstrijddag live te zien bij Omrop Fryslân op televisie. Van start tot finish is de wedstrijd volledig te volgen met rechtstreeks commentaar. Bij de SKS wordt het commentaar verzorgt door schipper en meervoudig kampioen skûtsjesilen Eelke Dykstra en Omrop Fryslân verslaggever Freark Wijma. Bij de IFKS levert Eelke Dykstra het commentaar met Simone Scheffer van Omrop Fryslân. Op internet blijft het skûtsjesilen ook gewoon te volgen, dat kan via Omropfryslan.nl/live. Op radio verzorgen Geartsje de Vries en Gjalt de Jong het commentaar.

Het skûtsjesilen bij Omrop Fryslân
14:00 uur: het skûtsjesilen live bij Omrop Fryslân op televisie
18.20 uur: ‘Skûtsjesilen 2019’ met Roelof Lousma en Afke Boven
18.50 uur: het wedstrijdverslag bij Omrop Fryslân op televisie
Op radio is het skûtsjesilen iedere dag vanaf 14.00 uur te volgen in de dagelijkse programma’s. Op internet is het te volgen via Omropfryslan.nl en de Omrop-app.