RTV Rijnmond krijgt fulltime verslaggever in Rotterdamse haven

03-07-2019

Jelle Gunneweg gaat voor RTV Rijnmond fulltime verslag doen vanuit de Rotterdamse haven. De ervaren journalist gaat per 1 augustus fulltime verhalen over het gebied voor online, radio en televisie maken.

“De haven is een belangrijk onderdeel van het DNA van de Rijnmond”, vertelt hoofdredacteur Ib Haarsma. “Een groot deel van onze achterban voelt zich nauw verbonden met het gebied. Er gebeurt ontzettend veel. De haven is een belangrijke werkgever en aanjager van de regionale economie. Ik vind het ontzettend belangrijk dat we de ontwikkelingen in de haven, zoals de energietransitie, op de voet volgen. De haven staat in het klein waar onze hele samenleving voor staat.”

Jelle Gunneweg is een ervaren journalist. Ze werkt al ruim twintig jaar bij RTV Rijnmond. Ze was onder meer chef sport en live-verslaggever voor het radioprogramma Wakker@Rijnmond. Daarvoor was ze als journalist verbonden aan De Havenloods en het Rotterdams Dagblad.

Haarsma is blij met de nieuwe post van Gunneweg. “Of het nu gaat om verhalen voor online, radio of televisie: Jelle kan op al onze kanalen uit de voeten”, aldus Haarsma. “Jelle is sterk in het maken van persoonlijke verhalen, maar heeft ook ruime ervaring in het maken van hard nieuws.”