RTV Oost wint de Prix CIRCOM voor innovatie

03-06-2019

RTV Oost heeft met ‘Hét Verkiezingsprogramma van Overijssel’ een Prix CIRCOM gewonnen. De regionale publieke omroep van Overijssel won de internationale prijs in de categorie ‘Most Original and Innovative’. De Prix CIRCOM is een initiatief van de vereniging voor Europese publieke regionale omroepen.

Het Verkiezingsprogramma
RTV Oost liet de inwoners van Overijssel hun eigen verkiezingsprogramma schrijven voor de Provinciale Statenverkiezingen. Aan de hand van een aantal belangrijke provinciale thema’s kreeg het publiek van RTV Oost een aantal stellingen voorgelegd. Mensen konden ook zelf ideeën aandragen voor het verkiezingsprogramma. Dat resulteerde uiteindelijk in Hét Verkiezingsprogramma van Overijssel.

Jury vol lof
De jury was vooral lovend over de manier waarop het publiek (kijkers, luisteraars en online bezoekers) betrokken is bij de verkiezingen: in feite hebben de inwoners van Overijssel het verkiezingsprogramma geschreven voor de provinciale politiek. Door het publiek er zo nauw bij te betrekken leverde dat ook nieuwsverhalen op. Projectleider Simon Dirk Terpstra en Fieke van den Esschert namen in Novi Sad (Servië) de felbegeerde prijs in ontvangst.

Bekijk hier alle winnaars van de Prix CIRCOM 2019