RTV Oost volgt de kartrekkers van lokale initiatieven

13-07-2020

We willen allemaal iets goeds doen voor de wereld om ons heen, maar vaak weten we niet waar we moeten beginnen. In het televisieprogramma ‘Voor mekaar’ volgt RTV Oost projecten van Overijsselaars die de handen uit de mouwen steken. Onderling hebben ze weinig met elkaar gemeen, maar allemaal hebben ze een even grote passie en gedrevenheid om hun eigen omgeving, hoe klein soms ook, een beetje beter te maken. ‘Voor mekaar’ is vanaf dinsdag 14 juli te zien bij TV Oost.

In een serie van vijf afleveringen worden personen gevolgd die kartrekkers zijn van lokale initiatieven. Opgezet vanuit een behoefte om de wereld een beetje beter te maken. De projecten komen voort uit een samenwerking van stichting Stimuland, die maatschappelijke initiatieven in Overijssel ondersteunt en subsidieert. De projecten in deze serie zijn ontstaan uit het 4D-project (durven, delen, denken en doen). Uitgangspunt is om mensen concreet te helpen bij hun lokale initiatief, zodat de handen direct uit de mouwen kunnen en het idee niet op de plank blijft liggen. Manon Hessels en Marcus Siebes brengen vanuit Stimuland deze verhalen in beeld.

‘Voor mekaar’ is vijf weken op dinsdag 14 juli om 17.40 uur te zien op TV Oost. De uitzending wordt elk uur herhaald. De uitzending is ook terug te kijken via de website van RTV Oost. De programma’s van de regionale omroep zijn ook (terug) te kijken bij NLZIET.