RTV Oost doet verslag Halve Marathon Zwolle

08-06-2022

Na twee jaar afwezigheid is het eindelijk weer zover. Op 11 juni lopen zo’n 10.000 atleten in het avondzonnetje door de historische binnenstad van Zwolle. Van scholier tot wereldtopper, van recreant tot doorgewinterde hardloper, in Zwolle is iedereen van de partij. TV Oost doet verslag zodat heel Overijssel kan genieten van de 20e editie van het gezellige hardloopfestival.

Behalve wedstrijdbeelden vanuit de lucht en op de grond is er ook aandacht voor de unieke sfeer in de Zwolse binnenstad met overvolle terrassen en tientallen optredende artiesten. De presentatie komt van Daniel Godinho Veiga, het wedstrijdverslag is van Nico Wantia en Esther Rikken zorgt voor een sfeerverslag rondom het parcours in de binnenstad. De Scania Halve Marathon Zwolle is zaterdag 11 juni om 20.00 uur te zien bij TV Oost.

Foto: Peter de Haan