Rijnmond Sport in teken van historische Europa Cup finale Feyenoord nu 50 jaar geleden

06-05-2020

Op 6 mei kroonde Feyenoord zich 50 jaar geleden tot beste voetbalploeg van Europa. Onder leiding van trainer Ernst Happel wonnen de Rotterdammers in Milaan de Europa Cup I. Rijnmond Sport staat daarom woensdag 6 mei vanaf 17:15 uur uitgebreid stil bij deze historische gebeurtenis in het Nederlandse voetbal.

Unieke beelden
In een speciale aflevering kijkt Rijnmond Sport terug op de finale tegen Celtic. Dit gaat gepaard met unieke beelden van de wedstrijd, waar de spelers van toen op terugkijken. Ook zien we een emotionele Eddy Treijtel. Deze keeper speelde in het seizoen 1969-1970 alle Europa Cup-wedstrijden, maar mocht de finale niet in het doel staan.

Attributen van verzamelaars
Over dit succes van Feyenoord is een boek gemaakt door Ellen Mannens en Robert van Brandwijk. Zij laten veel speciale attributen zien die door verzamelaars zijn achterhaald naar aanleiding van de gewonnen cup met de grote oren. Verder is er een kijkje in Schotland om te zien hoe tegenstander Celtic tegen dit duel aankijkt.

De aflevering
Tot slot blikt Rijnmond Sport natuurlijk ook terug op 7 mei 1970, toen de Feyenoorders werden gehuldigd op een bomvolle Coolsingel. De aflevering ‘EC 50 jaar: Feyenoord de beste van Europa’ begint woensdagavond om 17:15 uur en wordt daarna ieder uur herhaald. Ook op de online kanalen van Rijnmond zijn speciale interviews met de oud-Europa Cup-winnaars.