Regionale omroepen presenteren uitkomsten grote opiniepeiling over Lelystad Airport

20-02-2019

De laatste jaren is in Overijssel, Flevoland en Gelderland veel te doen om de plannen voor Lelystad Airport. Omroep Flevoland, RTV Oost en Omroep Gelderland hebben gezamenlijk een grote opiniepeiling in de drie provincies laten uitvoeren.

Leiden de vermeende laagvliegende vliegtuigen, de verwachte geluidsoverlast tot steeds minder vertrouwen in de overheid? De uitkomsten worden dinsdag 26 februari om 15.30 uur besproken met politici, actiegroepen en omwonenden in de speciale live-uitzending ‘Lelystad Airport: de stemming’.

Opiniepeiling
In de opiniepeiling van de drie regionale omroepen is bewoners gevraagd hoe ze denken over de komst van Lelystad Airport en de laagvliegroutes. Bij haar aantreden maakte minister Van Nieuwenhuizen bekend er alles aan te doen om het vertrouwen weer terug te winnen. Ook hiernaar is uitgebreid onderzoek gedaan.

Lelystad Airport: de stemming
De live-uitzending vanuit een vliegtuighangar op Lelystad Airport is op dinsdag 26 februari om 15.30 uur. De presentatie is in handen van Sonja Booms van Omroep Gelderland. Discussieleider is Richard Schuurman van Omroep Flevoland. RTV Oost verslaggever Oscar Siep maakt reportages over de onderwerpen en locaties die in de opiniepeiling naar voren komen. Alle actiegroepen, voor- en tegenstanders, lokale en provinciale bestuurders, Kamerleden, deskundigen, omwonenden en andere belanghebbenden zijn aanwezig om mee te praten.

Uitzendtijden
Omroep Flevoland: 15.30 uur live. Herhaling elk uur vanaf 17.10 uur.
Omroep Gelderland: 15.30 uur live. Herhaling elk uur vanaf 17.20 uur.
RTV Oost: 15.30 uur live. Herhaling om het uur vanaf 17.20 uur.