Status Quotes-special bij TV Gelderland en TV Oost

28-10-2019

De Nederlandse tributeband Status Quotes beleefde met een optreden in Minehead een jongensdroom. De vier muzikanten uit de Achterhoek (Gelderland) en Twente (Overijssel) waren uitgenodigd door de officiële Engelse fanclub van Status Quo. Een cameraploeg reisde met de band mee naar Zuid-Engeland om voor TV Gelderland en TV Oost unieke beelden te maken voor de documentaire Status Quotes.

Heilige grond
De officiële Engelse fanclub van Status Quo had de Nederlandse tributeband uitgenodigd om op te komen treden tijdens de tweejaarlijkse conventie. Fans uit heel Europa zijn er bij op de voor Quo-fans heilige grond Butlins in Minehead. De plek in Zuid-Engeland is waar de oorsprong van Status Quo ligt en de band in de jaren 60 van de vorige eeuw de allereerste optredens verzorgde.

Onder de indruk
Status Quotes veroverde de harten van de Engelse fans met een spetterend optreden. Niet alleen de fans waren onder de indruk: ook de legendarische oud Status Quo-bandleden John Coghlan (drummer) en Alan Lancaster (medeoprichter, bassist en schrijver van vele hits) waren diep onder de indruk en brachten hoogstpersoonlijk de complimenten over in de kleedkamer van de Quotes. Het leverde unieke beelden op.

Op tv, web en app
De reportage met interviews, concertbeelden en sfeerimpressies is te zien bij TV Gelderland en bij TV Oost. Op TV Gelderland is de Status Quotes-special dinsdag 29 oktober voor het eerst om 17.20 uur te zien en wordt daarna ieder uur herhaald. Kijkers in Overijssel kunnen ‘Status Quotes’ op woensdagavond om 17.30 uur bij TV Oost zien. Ook hier wordt het programma ieder uur herhaald. Uiteraard is de gezamenlijk documentaire van de regionale omroepen van Gelderland en Overijssel ook via web en app terug te kijken. De special is ook via het online platform NLZIET live en on-demand te kijken.