Aftrap nieuwe koers mediabedrijf Rijnmond door minister Slob

02-09-2019

Rijnmond heeft haar volledig vernieuwde logo en huisstijl gelanceerd. Het feestelijke startsein werd gegeven door minister Slob voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media. De afgelopen maanden is de regionale omroep druk bezig geweest met de transformatie naar een compleet nieuwe uitstraling. Met deze lancering doet Rijnmond een volgende stap in de nieuwe koers die de omroep vaart.

Rijnmond vaart een nieuwe koers
Een veranderend medialandschap vraagt om een nieuwe missie en visie. Als gevestigd regionaal mediabedrijf is het belangrijk om met de tijd mee te gaan en te innoveren. De naam ‘RTV Rijnmond’ maakt plaats voor Rijnmond. Rijnmond is meer dan alleen radio en televisie. Via de verschillende online platforms bereiken de journalistieke verhalen de Rijnmonder meer dan voorheen. Daarmee staat Rijnmond dieper in de samenleving en weet wat er speelt.

Feestelijke onthulling
Bij een nieuwe koers en een nieuw logo hoort een feestelijke onthulling. De eer was aan minister Slob in het pand van Rijnmond. Om 16:00 uur ging met een druk op de knop het logo overal ‘live’: op alle Rijnmond kanalen en op diverse digitale schermen en uitingen in het Rijnmondgebied.

In het vernieuwde logo staat de letter ‘R’ centraal. Er komen verschillende elementen uit de regio Rijnmond in terug. Zo is de ‘R’ opgebouwd uit een vloeiende ronde lijn als metafoor voor de Maas die de regio doorkruist. De buitenkant is hoekig en weerspiegelt het rauwe randje van de grote stad, terwijl de binnenzijde ronde ‘zachte’ hoeken heeft die staan voor het sociale menselijke aspect van de regio. Het is een logo dat helemaal bij het nieuwe Rijnmond past.

Bert Klaver, algemeen directeur van Rijnmond, over de nieuwe koers en het nieuwe logo: “Ik ben er trots op dat onze bedrijfsstrategie zijn vruchten afwerpt. Via onze kanalen Radio, TV en Online bereiken we ons publiek steeds beter; op meer plekken in de provincie, en tussen de mensen. Wij zijn erbij! Van en voor de bewoners van de provincie Zuid Holland zuid. Onze vernieuwde koers markeren we graag op een feestelijke manier met ons nieuwe logo en beeldmerk”.

Ib Haarsma, sinds twee jaar hoofdredacteur van het mediabedrijf zegt: “Dit nieuwe logo en deze nieuwe huisstijl past zo goed bij waar we voor staan bij Rijnmond. We willen een open bedrijf zijn dat er is voor de 1,8 miljoen mensen in Rijnmond: wij willen samen met hen bouwen aan een netwerk waarin iedereen zich gehoord en gezien voelt. Wij laten ons niet leiden door twitter en wat kranten schrijven, wij laten ons inspireren door wat de mensen in onze regio werkelijk bezig houdt: daar zetten we ons 24/7 voor in. In voor- en tegenspoed!”