Plankenkoorts: nieuw alternatief podium op L1 TV

30-04-2021

Met het programma ‘Plankenkoorts’ zorgt de regionale omroep L1 dat het grote publiek toch kan genieten van voorstellingen. Door de coronamaatregelen zijn de theaters nog steeds gesloten. Parkstad Limburg Theaters en L1 bieden de Limburgse theatermakers, die niet stil zitten, een alternatief podium. Op televisie met het programma ‘Plankenkoorts’.

Het programma Plankenkoorts is wekelijks te zien op L1 TV. Het aanbod is heel gevarieerd, van cabaret tot muziek, van toneel tot dans. L1-hoofdredacteur Leo Hauben: “L1 hecht groot belang aan zijn rol als cultuurdrager. Daarom maken we veel extra ruimte in deze lastige coronatijden voor de Limburgse cultuur. We kunnen dat niet alleen. Daarom zijn we blij met de samenwerking met Parkstad Limburg Theaters. De opnames vonden plaats in het theater in Heerlen.”

Op 15 mei is er toneel te zijn bij Plankenkoorts. De nieuwe theatrale vertelling ‘Türmác’ neemt de kijker mee naar de hoogtijdagen van de mijnstreek. Op 22 mei is er muziek en cabaret met ‘Project Bijna Af’. De uitzending van 29 mei staat met de voorstelling ‘Blurred Lines’ in het teken van dans. In juni staan er met Yin (muziek), Remy Evers (cabaret), Kronos Trio (klassieke muziek) en de kindervoorstelling ‘Heb je mijn zusje gezien?’ nog vier afleveringen van Plankenkoorts op het programma.

“L1 hecht groot belang aan zijn rol als cultuurdrager”

Plankenkoorts is op zaterdag (14:00, 15:30, 18:00, 19:00 en 21:00 uur), zondag (12:30 en 14:20 uur) en donderdag (21:00 uur) te zijn bij de regionale omroep voor Limburg. Alle informatie over het programma Plankenkoorts is hier te vinden.