Overijsselse voetbalteams maken kans op een live-uitzending van kampioenswedstrijd bij TV Oost

10-02-2020

RTV Oost volgt de komende maanden Overijsselse voetbalteams die op het punt staan kampioen te worden. Uit alle teams wordt uiteindelijk één team geloot waarvan de kampioenswedstrijd live op TV Oost wordt uitgezonden. Alle teams kunnen meedoen: Van de jeugd tot de veteranen, mannen-, vrouwen- of gemixt elftallen en van g-team tot walking voetbal-team. De enige voorwaarde is dat het team kampioen kan worden.

Filmpjes en foto’s
Teams worden door de regionale omroep van Overijssel opgeroepen zoveel mogelijk beeldmateriaal in te sturen. De filmpjes en foto’s worden gebruikt op de Facebookpagina van RTV Oost Sport en in het televisieprogramma De Oosttribune op TV Oost.

De Oosttribune
Natuurlijk wordt de kampioenswedstrijd van het winnende team live op TV Oost en de online kanalen (rtvoost.nl, RTV Oost-app, Facebook – en YouTube RTV Oost) uitgezonden. Daarnaast is er in De Oosttribune een uitgebreide voorbeschouwing, krijgen de spelers mediatraining en een voetbaltraining van Jan van Staa (foto), staat de kampioenswedstrijd onder leiding van een topscheidsrechter en komt De Oostribune met een voetbalquiz naar de kantine van de club.

RTV Oost Sport
RTV Oost besteedt op televisie, radio, web, app en sociale media volop aandacht voor het voetbal in Overijssel. Niet alleen het betaald voetbal, maar ook het amateurvoetbal wordt gevolgd door de sportredactie van de regionale omroep.