Omroep Brabant, L1 en KRO-NCRV maken tweede serie ‘Carnavalshart’

15-02-2022

Omroep Brabant, L1 en KRO-NCRV maken samen de 4-delige televisieserie Carnavalshart. Na het succes van vorig jaar, slaan de twee regionale omroepen en KRO-NCRV opnieuw de handen ineen voor de tweede reeks van Carnavalshart. De serie is te zien bij Omroep Brabant, L1 en bij KRO-NCRV op NPO 2.

Het gevoel blijft
Het is het feest van de zotheid, van hossen en zingen tot je schor bent. Carnaval, het volksfeest waar rangen en standen wegvallen en iedereen verbroedert. Ook deze winter zal het anders zijn, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en het gevoel van carnaval blijft. In vier afleveringen worden ontroerende, hartverwarmende, vrolijke en muzikale verhalen verteld uit het zuidelijke hart van carnavalsland.

Priester én prins
De prins carnaval van Landgraaf is wel een hele bijzondere. Danny Horsch werd vorig jaar tot priester gewijd. Nog niet zolang geleden had hij een motor, een ICT-baan en een vriendin, maar hij zette dat allemaal aan de kant voor God. Maar van het Carnaval nam hij geen afscheid, het zit in zijn bloed.

Stralend
Ad van Dalen (89) uit Den Bosch was terminaal en wou nog één keer Carnaval vieren. Stralend lag Ad midden in de muziektent bij de Sint Jan, op zijn brancard in een tent vol carnavalsmuzikanten. Iedereen kwam langs om afscheid te nemen. Er is veel gehuild, maar vooral ook gelachen. Zoon Ad van Dalen jr. koestert de herinnering aan die laatste carnaval van zijn vader.

Liefde voor carnavalsliedjes
Geen Carnaval zonder muziek. Zo wordt Rowwen Hèze onder de loep genomen, de Limburgse band dankt zijn landelijke doorbraak aan het zuidelijke volksfeest. Huub Stapel laat zijn licht schijnen over de liefde in carnavalsliedjes.

Carnavalshart wordt vanaf dinsdag 22 februari t/m vrijdag 25 februari uitgezonden bij KRO-NCRV op NPO 2. De serie is te zien direct na het NOS Journaal Regio. Bij Omroep Brabant is Carnavalshart te zien van zaterdag 26 februari t/m dinsdag 1 maart vanaf 17.45 uur in het programma ‘Pre-fisjeniecafe’. Ook L1 zendt de serie uit. De tweede editie van Carnavalshart is ook te (terug) te kijken bij NLZIET en de online kanalen van de drie omroepen.