Live bij NH: Unieke kerstdienst vanuit de St. Bavo Basiliek in Haarlem

20-12-2022

Op vrijdag 23 december zendt NH live ‘The Festival of Nine Lessons and Carols’ uit. Deze unieke dienst wordt verzorgd door de Bavo Cantorij en vindt plaats in de Kathedrale Basiliek St. Bavo in Haarlem. De uitzending is van 20.00 tot 21.15 uur.

De dienst, die zijn traditie en oorsprong in Engeland kent, is uniek. In een volledig donkere kerk treedt de Bavo Cantorij (het vaste koor van de Protestantse gemeente Haarlem-Centrum) met brandende kaarsen in processie de kathedraal binnen onder het zingen van ‘Once in Royal David’s city’.

Dit jaar wordt het eerste couplet gezongen door de 11-jarige Reinier Klein, lid van de Koorschool. “Ik vind het super spannend, want de kerk zit altijd vol, maar ik heb er ook heel veel zin in. Lekker zingen en Kerstmis vieren.” Na het eerste kerstnummer volgen kerstlezingen met de aankondiging van Jezus’ geboorte. De lezingen worden afgewisseld met Engelse kerstliederen zoals ‘O come all ye faithful’ waarbij aanwezigen mee kunnen zingen. Kijkers en aanwezigen worden ruim een uur lang ondergedompeld in de traditionele Christmas Carols.

Live te volgen
De bijzondere kerstdienst is op vrijdag 23 december van 20.00 tot 21.15 uur live te zien via het televisiekanaal van NH en lokale omroep Haarlem105. NH en Haarlem105 werken nauw met elkaar samen. De dienst is ook online te volgen via nhnieuws.nl/media en haarlem105.nl/tv. Een compilatie wordt vertoond op 1e Kerstdag om 17.10 uur op het televisiekanaal van NH met elk uur een herhaling.

Foto: Bavo Cantorij van de Koorschool St. Bavo uit Haarlem

RTV Oost zet de streektaal in het zonnetje tijdens de Week van de Streek

Van 10 t/m 17 maart is het de ‘Week van de Streek’ bij RTV Oost en besteedt de

07 03 2024

Dorothy Oosting volgt Overijsselaars die een dierbare hebben verloren

Vanaf januari is bij RTV Oost ‘Rouw op je dak’ te zien met verhalen van Overijsselaars die een dierbare hebben verloren.

28 12 2023

Omroep Flevoland start 2024 met vernieuwde radioprogrammering

Radioprogramma’s krijgen een nieuw jasje, een nieuwe programmanaam én er is ruimte voor meer muziek.

19 12 2023