L1 zendt Ticker Tape Parade in Brunssum live uit

20-09-2019

Zondag 22 september trekt de Ticker Tape Parade door het centrum van Brunssum. Het is dan precies 75 jaar geleden dat de Amerikaanse troepen het Limburgse dorp bevrijdden. De parade van meer dan 100 historische voertuigen is live te zien bij L1.

De bevrijding van Nederland begon op 12 september 1944, toen de eerste Amerikaanse legereenheid de grens overstak bij het Limburgse dorp Mesch. Dat is dit jaar precies 75 jaar geleden. Voor L1 de regionale omroep voor de provincie Limburg, is dit jubileumjaar aanleiding om een aantal speciale programma’s te maken op radio en tv.

Deze Ticker Tape Parade bestaat uit meer dan 100 historische voertuigen. Ook lopen er diverse muziekgezelschappen mee en delegaties van JFC Headquarters Brunssum en veteranen uit Brunssum, Nederland en andere landen. De parade is de feestelijke afsluiting van de Brunssumse Bevrijdingsfeesten. De uitzending van L1 begint zondag 22 september om 18.30 uur. Voor inwoners van Limburg en Brunssum in het bijzonder die zelf niet (meer) aanwezig kunnen zijn, kunnen door de uitzending van de regionale omroep de historische parade toch van dichtbij meemaken.

Uitzendingen en fragmenten over 75 jaar bevrijding van Limburg terugluisteren en terugkijken kan via de app of de website.