L1 speelt met ‘AvondGasten Sport’ in op behoefte aan Limburgse sport

02-10-2020

L1 begint met een nieuw sportprogramma: AvondGasten Sport. Vanaf maandag 5 oktober ontvangt presentator Bas van Mulken wekelijks gasten uit de Limburgse sportwereld om het weekend te bespreken en om vooruit te kijken naar wat de rest van de sportweek gaat brengen. Een liveprogramma met een Limburgse blik op de actuele sportthema’s. Er is ook aandacht voor het amateurvoetbal in Limburg met de Wedstrijd van de Week. AvondGasten Sport is op maandag om 19:00 en 21:00 uur zijn op bij de regionale omroep van Limburg.

Presentator Bas van Mulken: “Sport leeft in de hele provincie, op alle niveaus, dus is er altijd veel belangstelling voor. Voor sommigen is het de belangrijkste bijzaak in het leven.” Chef-Sport Jelle Kleinen: “Dit is een mooi moment om weer een nieuwe stap te zetten met het team van de sportredactie binnen L1. We hebben gezien dat sport, ook in de afgelopen maanden, onverminderd populair is op L1 Radio, TV en online. En daar willen we met dit wekelijkse programma graag een structureel vervolg aan geven. We hebben in onze provincie een breed arsenaal aan sporten met veel voetbal, wielrennen, zaalsporten op het hoogste niveau. Genoeg te bespreken dus.”

Hoofd Programmazaken Lida Huver: “Na het stoppen van sport gedurende de eerste corona-golf hebben we daarna gemerkt dat er veel behoefte was aan sport. Ook op onze kanalen. De livestreams van de oefenwedstrijden van de voetbalclubs waren afgelopen zomer een groot succes. We hebben met Tour de L1mbourg wederom een succesvolle editie achter de rug. Met Tijd voor Toen Sport kijken we regelmatig in het Limburgse sportarchief en er komt een aantal mooie sportdocumentaires aan de komende maanden. Pitlane is ons Formule 1-programma waarbij we zowel online als op tv die doelgroep bereiken. En dus is het logisch dat we nu ook wekelijks uitgebreid de nasleep van het sportweekend gaan bespreken in AvondGasten Sport.”