Samenwerking Kermis FM, stichting Roze Maandag en Omroep Brabant

16-07-2021

Door corona is het niet mogelijk om komende maandag een ‘normale’ Roze Maandag te vieren. Kermis FM, stichting Roze Maandag en Omroep Brabant verzorgen gezamenlijk ‘Het Grote Roze Maandag Gala’ om dit feest niet voorbij te laten gaan. Door de afgelaste Roze Maandag dreigde de viering voor een tweede jaar plaats te moeten maken voor de huidige pandemie. Vanuit Theaters Tilburg wordt ‘Het Grote Roze Maandag Gala’ LIVE maandag 19 juli om 20.40 uur uitgezonden op Omroep Brabant en Kermis FM.

Alles uit de kast
De spectaculaire, regenboog-liveshow vanuit de concertzaal van Theaters Tilburg wordt gepresenteerd door Christel de Laat en Jordy Graat. “Vorig jaar konden we onze 30e verjaardag niet vieren en dus willen we dat dit jaar wel doen”, aldus voorzitter Freek Reffeltrath van de stichting Roze Maandag. “En dus trekken we nu alles uit de kast. Met een showballet, prijzen, optredens en ook een serieuze noot. Iedereen zal weten dat Roze Maandag jarig is!”

Crème de la crème
Deze live tv-show is gevuld met regenbogen, LHBTI’ers en heel veel drag queens. Verschillende acts komen langs om voor de ogen van een vakkundige jury hun talent te showen: van rappers tot dansers en alles daaromheen. De jury zal bestaan uit de crème de la crème van de drag queen business: Lady Galore, Dee Dee Janssens en Snorella. Kermiswethouder Rolph Dols komt bovendien langs om te vertellen over het belang van Roze Maandag en jonge LHBTI’ers vertellen over een veilige haven en hoe zij zijn omgegaan met ‘uit de kast komen’. Daarnaast komt ChelseaBoy een spetterend optreden geven. En als kers op de taart wordt er een award uitgereikt aan de meest LHBTI-vriendelijke organisatie van Tilburg.

Foto: Archieffoto Omroep Brabant / Nynke Cuperus (2019)