Ingrid Spijkers nieuwe hoofdredacteur Omrop Fryslân

07-10-2019

Ingrid Spijkers wordt de nieuwe hoofdredacteur van Omrop Fryslân. Spijkers neemt 25 jaar aan ervaring op het gebied van journalistiek, communicatie en ondernemen mee en is trots dat ze kan meebouwen aan de ambities van de regionale omroep van Friesland. Ze begint op 1 december in haar nieuwe functie.

Ervaring
Ingrid Spijkers (49) uit Leeuwarden is goed bekend met Omrop Fryslân. Zij werkte vanaf de start voor de regionale televisie en ontwikkelde en produceerde diverse programmaformats voor de Omrop. Verder werkte zij voor verschillende andere media (o.a. ANP, kranten en vakbladen). Daarnaast is ze een van de oprichters van (video)producent ‘Wij van PS’. De laatste jaren werkte zij als zelfstandige voor verscheidene opdrachtgevers en (multimediale) projecten in Fryslân.

Ambities
Omrop Fryslân is een tijd op zoek geweest naar een nieuwe hoofdredacteur. Omrop-directeur Nina Hiddema: “We zijn ontzettend blij dat we met Ingrid Spijkers een nieuwe inspirerende hoofdredacteur gevonden hebben. Die naast een groot netwerk en een brede journalistieke ervaring binnen en buiten Omrop Fryslân veel passie voor onze mooie organisatie meebrengt”. Ingrid Spijkers: “Omrop Fryslan is een prachtig bedrijf. Uit de nieuwe koers waar de Omrop mee bezig is, spreekt ambitie. Omrop Fryslân wil een actieve rol spelen in onderwerpen die Friezen raken. Daarbij een verbindende factor zijn en verdieping brengen in de onderwerpen. De Omrop wil daarin vooroplopen. In samenwerking met de redactie zullen we die ambities vorm geven de komende tijd”.