Dutch Media Week biedt springplank voor jong mediatalent
Dutch Media Week biedt springplank voor jong mediatalent Of je nu een doorgewinterde mediaprofessional bent, een internationaal georiënteerde gamedeveloper of een trouwe kijker of luisteraar die benieuwd is hoe zijn favoriete programma tot stand komt; het programma van Nederlands grootste mediafestival Dutch Media Week biedt ook dit jaar weer voor elk wat wils. Bovendien is er dit jaar extra aandacht voor de nieuwe generatie mediatalent, in de vorm van lezingen, workshops en netwerkmogelijkheden met mediabedrijven. Dutch Media Week 2023 vindt plaats van maandag 2 tot en met zondag 8 oktober. Business & Innovation
Op maandag 2 en dinsdag 3 oktober worden mediaprofessionals meegenomen in de laatste mediaontwikkelingen tijdens een tweedaags congres waar Business & Innovation centraal staan bij de diverse lezingen, presentaties en het inmiddels welbekende Cross Media Café. Dit congres wordt 3 oktober ’s avonds afgesloten met de uitreiking van de Dutch Media Week Award tijdens een exclusief diner middenin het nieuwe mediamuseum van Beeld & Geluid. De Dutch Media Week Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de mediamaker die het afgelopen jaar de meeste positieve impact heeft weten te realiseren en ging vorig jaar naar Ikenna Azuike.
Dutch Game Day
Woensdag 4 oktober krijgen game-professionals tijdens Dutch Game Day een dagvullend programma voorgeschoteld vol gerenommeerde sprekers uit binnen- en buitenland. De dag wordt afgesloten met de uitreiking van de Nederlandse Oscar voor game-ontwikkelaars: de Dutch Game Awards.
Jong talent
Dit jaar biedt het programma veel ruimte aan jonge mediaprofessionals en inspiratie voor scholieren en studenten voor een baan in de media-industrie. Niet voor niets is donderdag 5 oktober omgedoopt tot Talent Day. Op deze dag kan een coole stage of job worden gescoord tijdens matchmaking sessies met mediabedrijven, studenten kunnen tijdens de Creative Cup hun eigen format pitchen voor een jury van streamers- en omroepbazen, er kunnen mediacolleges en -workshops worden gevolgd en er is de bekendmaking van het BMY Media Talent van het Jaar. Op vrijdag 6 oktober krijgen tenslotte zo’n 300 mbo- en hbo-studenten een dagvullend backstage-programma voorgeschoteld om ze een indruk te geven van wat er komt kijken bij de productie van een groot media-event als Dutch Media Week.
Xperience Days
Aansluitend vinden op 7 en 8 oktober de Xperience Days plaats, een weekend waarop iedereen zich kan onderdompelen in de wereld van media. Op zaterdag 7 oktober staat het kleurrijke gebouw van Beeld & Geluid in Hilversum volledig in het teken van Esports & Gaming. Zo kunnen jonge gametalenten allerlei lezingen en workshops volgen en vindt de finale plaats van de landelijke Rocket League competitie die al in september start met voorrondes door heel Nederland. Zondag 8 oktober opent het Media Park zijn deuren en kan men een kijkje nemen achter de schermen bij Hilversumse mediabedrijven
Op maandag 2 en dinsdag 3 oktober worden mediaprofessionals meegenomen in de laatste mediaontwikkelingen tijdens een tweedaags congres waar Business & Innovation centraal staan bij de diverse lezingen, presentaties en het inmiddels welbekende Cross Media Café. Dit congres wordt 3 oktober ’s avonds afgesloten met de uitreiking van de Dutch Media Week Award tijdens een exclusief diner middenin het nieuwe mediamuseum van Beeld & Geluid. De Dutch Media Week Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de mediamaker die het afgelopen jaar de meeste positieve impact heeft weten te realiseren en ging vorig jaar naar Ikenna Azuike.
Bekijk het programma van Dutch Media Week
Over Dutch Media Week
Dutch Media Week promoot, stimuleert en viert media. Van 2 tot en met 8 oktober 2023 laat Nederlands grootste mediafestival zowel maker als gebruiker de impact van media op ons dagelijks leven ervaren. Een week waarin de vele ontwikkelingen en initiatieven in de Nederlandse media-industrie worden belicht, gestimuleerd en gepromoot; van innovatie en creatie tot bijzondere verhalen en talentontwikkeling. Dutch Media Week wordt mogelijk gemaakt door Beeld & Geluid, in nauwe samenwerking met Gemeente Hilversum, Hilversum Marketing, Stadsfonds Hilversum en de ROM.