Documentaire De Peel brandt te zien bij Omroep Brabant

28-09-2020

Op maandag 20 april breekt er brand uit in natuurgebied De Peel. Het is de grootste natuurbrand ooit in Nederland. Maar liefst 2.100 vrijwillige brandweermensen proberen het verwoestende vuur te bestrijden. Ook Rian Matheij en Joep van Brussel. Zij zitten bij de vrijwillige brandweer in Neerkant. In de documentaire ‘De Peel brandt’ vertellen blikken zij terug op de natuurbrand. ‘De Peel brandt’ is op zondag 4 oktober te zien bij Omroep Brabant.

Programmamaker Alice van der Plas tekent in de documentaire ‘De Peel Brandt’ het verhaal op van Rian Matheij en Joep van Brussel. Voor de camera van Omroep Brabant vertellen ze over het bestrijden van de grootste natuurbrand ooit in Nederland. Matheij is een ervaren brandweervrouw met vertien dienstjaren en Van Brussel zit ruim twee jaar bij de vrijwillige brandweer. Wekenlang stonden ze elke dag uren op de Peel en dat allemaal naast hun reguliere baan. In de documentaire vertellen ze over de impact van de natuurbrand en het bluswerk.

‘De Peel brandt’ is op zondag 4 oktober van 19.10 uur te zien bij Omroep Brabant en is online (terug) te kijken. De programma’s van Omroep Brabant zijn niet alleen via het kanaal van Omroep Brabant, de app of de website te zien, maar ook bij NLZIET.