CSI Ommen live bij RTV Oost

25-07-2019

De tiende editie van CSI*** Ommen vindt plaats van 30 juli tot en met 4 augustus 2019 op De Driehoekhoeve. Een evenement waar jaarlijks zo’n 20.000 bezoekers op af komen. Bij RTV Oost volg is zondag 4 augustus vanaf 15.00 uur live de Grote Prijs te volgen.

Belangrijke punten voor wereldranglijst
Naast de nationale rubrieken staan er ook een groot aantal internationale springrubrieken op het programma. Topruiters uit binnen- en buitenland verschijnen aan de start in rubrieken tot een hoogte van 1.55m. Het is voor de ruiters een wedstrijd waar ze belangrijke punten kunnen behalen voor de wereldranglijst voor springruiters (Longines Rankings).

Meer deelnemers uit de regio
Door de upgrade naar 4 sterren in 2017 stonden er twee jaar lang vele ruiters uit de top 100 van de wereldranking aan de start. Kwalitatief een goed concours, maar tegelijkertijd ook hoogdrempelig. De organisatie besloot terug te keren als driesterrenconcours waarbij meer ruiters uit de regio een kans krijgen om mee te rijden.

Kijk live op televisie, Facebook en in de app
De wedstrijd is op zondag 4 augustus live te volgen via Facebook en de livestream in de app. Ook op televisie ruim aandacht voor de internationale springrubriek. Deze uitzending begint om 15.00 uur.