Concerten van het Noord Nederlands Orkest live bij Omrop Fryslân, RTV Noord en RTV Drenthe

22-12-2020

Het Kerstconcert en het Nieuwjaarsconcert van het Noord Nederlands Orkest zijn op 17 december en 2 januari live te zien bij de regionale omroep. Nu er geen publiek in de concertzaal mag zijn, kunnen de concerten bij de regionale omroep toch beleefd worden. Bij Omrop Fryslân zijn beide concerten te volgen op televisie en online via website en app. RTV Drenthe en RTV Noord zenden het online uit. De uitzendingen zijn een samenwerking van het NNO, Omrop Fryslân, RTV Drenthe en RTV Noord.

Het Kerstconcert op tv en online
Het Noord Nederlands Orkest speelt tijdens het Kerstconcert naast een aantal typisch Engelse ‘Christmas Carols’ en traditionele Duitse kerstliedjes ook muziek van Georg Friedrich Händel. Het concert op 17 december wordt vanaf 20.00 uur live uitgezonden bij Omrop Fryslân op televisie. Online is het Kerstconcert te zien via de websites en apps van Omrop Fryslan, RTV Drenthe en RTV Noord.

Ook Nieuwjaarsconcert bij regionale omroepen
Ook het Nieuwjaarsconcert van het NNO, met soliste Francis van Broekhuizen, is live te volgen bij de regionale omroepen voor Friesland, Drenthe en Groningen. Het Nieuwjaarsconcert is op 2 januari vanaf 20.00 uur live te zien. Op televisie bij Omrop Fryslân en online via Omrop Fryslân en RTV Drenthe

Samenwerking krijgt vervolg
De drie Noordelijke omroepen en het NNO hebben afgesproken om meerdere concerten uit te zenden via de verschillende online kanalen en op televisie. Dit om alle mensen in Noord-Nederland te laten genieten van klassieke muziek en voorstellingen van het Noord Nederlands Orkest in deze tijd toch mee te maken. Na januari staan er nog zo’n 5 concerten gepland die live uitgezonden worden. Eindredacteur Sybren Terpstra van Omrop Fryslân: “Wij vinden het belangrijk om het publiek de kans te geven om te genieten van mooie concerten. Vooral nu mensen thuis moeten blijven is het waardevol dat de omroepen op deze manier cultuur in de huiskamer kunnen brengen.”

Sintvoorieder1: Record bij actie van Radio West en lokale omroepen

Nadat Den Haag FM al actievoerde voor Sintvoorieder1 werd de inzameling door Omroep West breder uitgerold naar meer lokale omroepen.

25 11 2023

Tweede Kamerverkiezingen bij regionale omroep: Iedere regio telt

Meer dan ooit telt iedere regio, ook voor politiek Den Haag. De regionale omroepen zetten bij Tweede Kamerverkiezingen het publiek centraal.

10 11 2023

Regionale omroepen en Kieskompas: Onafhankelijke stemhulp voor de regio

Kieskompas speelt naast alle landelijke onderwerpen ook per provincie in op thema’s die daar spelen.

03 11 2023