Bridge to Liberation live te zien bij Omroep Gelderland en RTV Oost

16-09-2019

De Bridge to Liberation Experience is vrijdag 20 september live te zien bij TV Gelderland en TV Oost. Met muziek, visuele effecten, film en dans worden op spectaculaire wijze persoonlijke verhalen van de Slag om Arnhem verteld. De inwoners van Gelderland en Overijssel kunnen via hun regionale omroep de grootste experience van Nederland live volgen. Regionale omroepen besteden de komende maanden volop aandacht aan 75 jaar bevrijding.

Persoonlijke verhalen
Het is dit jaar 75 jaar geleden dat de Slag om Arnhem plaatsvond. Het is de grootste militaire operatie op Nederlands grondgebied tijdens de Tweede Wereldoorlog. De Bridge to Liberation Experience vindt elk jaar plaats op de John Frostbrug in Arnhem. Omroep Gelderland en RTV Oost brengen op spectaculaire wijze waargebeurde en persoonlijke verhalen ten tijde van de Slag om Arnhem in beeld. Spannende, mooie en ontroerende verhalen die zo in ‘het nu’ zou kunnen plaatsen en die staan voor het begin van de bevrijding van Noord en Oost Nederland. De Bridge to Liberation Experience staat stil bij de impact van oorlog en de waarde van onze vrijheid.

Verhalen door muziek
Gedurende het spektakel brengen verschillende artiesten de emoties van het verhaal over door muziek. Dat doen ze solo, in duet of met Het Gelders Orkest. Enkele artiesten die tijdens het concert zullen optreden zijn André Hazes, Alain Clark, Romy Monteiro en Tre Voci. Het evenement op de historische plek trekt jaarlijks vele duizenden toeschouwers.

Live op televisie
De Bridge to Liberation Experience is vrijdag 20 september live bij TV Gelderland en TV Oost te zien van 20.20 uur tot 21.55 uur.

Bijzondere uitzendingen 75 jaar vrijheid
Daarnaast zenden TV Gelderland van 17 tot en met 22 september elke dag om 17.20 uur live uit vanaf locaties die een rol speelden tijdens Operatie Market Garden, zoals de landingsterreinen bij Groesbeek en Ede, de verkeersbruggen van Arnhem en Nijmegen en de Airborne begraafplaats in Oosterbeek. De uitzendingen maken deel uit van het platform 75 jaar vrijheid, op weg naar 2020. Dit platform is opgericht door Omroep Gelderland, in samenwerking met Provincie Gelderland en het vfonds.