Bekende Overijsselaars gaan terug naar hun roots bij RTV Oost

30-08-2022

Waar je opgroeit, word je gevormd. Dat geldt voor iedereen, ook voor mensen in de spotlights. In het derde seizoen van het TV Oost-programma Roots zoekt Bert Eeftink weer het spoor terug van bekende Overijsselaars. Terug naar waar hun wortels liggen. Terug naar het begin. Terug naar hun… roots. De eerste aflevering is donderdag 1 september om 18.30 uur te zien op TV Oost.

Terug naar zijn jeugd in Enschede
In de eerste aflevering gaat Bert Eeftink samen met scheidsrechter Bas Nijhuis terug naar zijn jeugd in Enschede. Als jongetje voetbalde Bas bij Vogido en De Tubanters. Vanaf zijn 15e begint hij met fluiten van voetbalwedstrijden, en daar maakt hij zijn beroep van. De grote liefde voor dieren is een rode draad in het leven van Bas. Hij is voorzitter van de kinderboerderij waar hij in zijn jeugd al kwam en ook bij hem thuis is het een walhalla voor dieren. Dat was vroeger al zo, maar nu nog steeds. Paarden, ganzen, varkens, als hij het over mocht doen was hij misschien wel boer geworden.
Bekende Overijsselaars

Scheidsrechter, schilder, radiopresentator en weerman
Roots is elke donderdag en zaterdag te zien op TV Oost. Dit seizoen zijn de gasten onder anderen scheidsrechter Bas Nijhuis, rockmuzikant en schilder Erik Neimeijer, radiopresentator Marisa Heutink en weerman Dennis Wilt.

Foto: RTV Oost

RTV Oost zet de streektaal in het zonnetje tijdens de Week van de Streek

Van 10 t/m 17 maart is het de ‘Week van de Streek’ bij RTV Oost en besteedt de

07 03 2024

Dorothy Oosting volgt Overijsselaars die een dierbare hebben verloren

Vanaf januari is bij RTV Oost ‘Rouw op je dak’ te zien met verhalen van Overijsselaars die een dierbare hebben verloren.

28 12 2023

Omroep Flevoland start 2024 met vernieuwde radioprogrammering

Radioprogramma’s krijgen een nieuw jasje, een nieuwe programmanaam én er is ruimte voor meer muziek.

19 12 2023