Residentie Orkest: De Paleiskerk Sessies op TV West

26-08-2020

Door de coronacrisis konden de reguliere concerten van het Residentie Orkest Den Haag niet doorgaan. Daarom speelde het orkest drie concerten: de Paleiskerk Sessies. Deze concerten zijn vanaf zondag 30 augustus te zien bij TV West en online via de website en de app (terug) te kijken.

Doordat door de coronacrisis de geplande concerten van het Residentie Orkest niet konden doorgaan, speelde het orkest drie speciale concerten, welke zij voor hun eigen achterban op hun website live streamde. “Muziek kun je maar tot op zekere hoogte alleen doen. Om dit nu weer met collega’s en publiek te delen, dat is zo waardevol, daar heb ik erg naar uitgekeken”, aldus concertmeester Wouter Vossen.

Door de uitzendingen van Omroep West worden deze concerten nu ook toegankelijk gemaakt voor het grote publiek. De concerten zijn op zondagmorgen vanaf 10.00 uur te zien bij TV West. Het gaat om de volgende concerten: Bach & Biber, Bartók & Piazzolla, Haydn & Mozart en Richard Egarr, dirigent en piano.

In het wekelijkse radioprogramma ‘Klassiek op West’ dat iedere zondagmorgen te horen is op 89.3 Radio West, leidt presentator Aad de Been (foto) de concerten, die later op TV West te zien zijn, in.

De Paleiskerk Sessies zijn vanaf zondag 30 augustus, drie zondagen lang, te zien vanaf 10.00 uur op TV West. De uitzending op tv wordt niet herhaald, wel zijn de concerten een maand lang online terug te kijken via de Omroep West app en de website Omroepwest.nl. Het radioprogramma ‘Klassiek op West’ is iedere zondagmorgen te horen van 7.00-9.00 uur op 89.3 Radio West.