RTV Drenthe huisvest opnieuw pop-up museum over TT Assen

26-03-2022

Na het succes van 2018 zet RTV Drenthe zich opnieuw in om een TT pop-up museum te organiseren. Van 11 t/m 25 juni is het museum in het pand van RTV Drenthe open voor publiek. Oude motoren, prachtig beeldmateriaal en bijzondere historische attributen. Het TT pop-up museum stond in 2018 vol met unieke objecten en werd door ruim 2.700 mensen bezocht.

Sjoerd Looijenga, TT-fan van het eerste uur, houdt zich net als in 2018 namens RTV Drenthe bezig met het verzamelen van de collectie en zorgt als conservator voor de inrichting van het museum. Hij kan alvast verklappen dat de familie van Boet van Dulmen heeft toegezegd om nooit eerder vertoont materiaal beschikbaar te stellen. Looijenga: “De familie van Boet vindt het een eer dat er aandacht is voor de geweldige racecarrière van één van de grote drie uit de Nederlandse wegracerij. Naast Wil Hartog en Jack Middelburg was ‘straatvechter’ Van Dulmen bij het grote publiek minstens zo populair. Ook brengen wij een eerbetoon aan Valentino Rossi en zijn bijzondere band met Assen en de TT. In het pop-up museum kun je ook de beruchte Nacht van Assen opnieuw beleven.”

YouTube video

De Stichting TT Museum beschikt inmiddels over een aardige collectie TT-spullen. Alleen met de komst van een eigen TT-museum wil het nog niet echt vlotten. In de tussentijd probeert de stichting door samenwerking met bijvoorbeeld de VVV in Assen en nu de regionale omroep RTV Drenthe de plannen voor en het belang van een permanent TT-Museum onder de aandacht te brengen.