Omrop Fryslân achter de schermen bij Fries Museum

04-06-2019

In het nieuwe programma ‘Fan ús’ kijkt Omrop Fryslân in vijf afleveringen hoe het achter de schermen werkt bij het Fries Museum. De meer dan 200.000 items die het Fries Museum in beheer heeft vertellen het verhaal over het Fries erfgoed. Fan ús is vanaf 4 juni dinsdags vanaf 17.35 uur te zien bij Omrop Fryslan op televisie.

Museumdirecteur Kris Callens is blij met de samenwerking met Omrop Fryslân: “Door deze serie kunnen we de achterkant van ons museumbedrijf laten zien. Zo krijgt het Friese publiek een beeld van wat de professionals en vrijwilligers aan werk verrichten om de rijkste regionale collectie van Nederland te ontwikkelen en te bewaren. Dat doen we niet voor onszelf maar ten dienste van de hele samenleving.”