Jury 2018

Regionale omroepen hebben weer veel producties ingezonden voor de NL Awards. De jury, ook dit jaar onder voorzitterschap van Rein Tolsma, buigt zich er de komende periode over. De nominaties zijn 21 februari bekend gemaakt. De prijzen worden uitgereikt op 27 maart.

Juryleden

Rein Tolsma – juryvoorzitter (voormalig lid hoofdredactie van Omrop Fryslân)
Meike de Jong (journalist en nieuwslezeres bij RTL)
Martin Cusiel (winnaar Gouden NL Award 2017)
Kirsten Jassies (contentstrateeg)
Susanne de Kroon (redacteur NOS, presentator regiojournaal)
Carel Kuyl (oud-mediadirecteur NTR)
Botte Jellema (journalist, podcaster en presentator)
Annewil Neervens (programmamanager online AVROTROS)
Jenny Booms – secretaris van de jury
Richel Bernsen – coördinator NL Awards en NL Media Event

Beoordelingscriteria NL Awards 2019

Prijzen worden uitgereikt in de categorieën: Eigen nieuws, Beste tv-programma, Beste radioprogramma, Beste online project, Documentaire en Jong talent.
Een van de winnaars wordt beloond met de categorieoverstijgende Gouden NL-Award, waaraan een geldprijs van € 2500,- is verbonden.

Categorieën en criteria NL Awards 2018

De jury van de NL Awards gebruikt bij de beoordeling van de inzendingen naast het eigen vakmanschap specifiek geformuleerde criteria. In het onderstaande document staat de beschrijving van de categorieën en de criteria.

Winnaars NL AWARDS 2017

Beste Radioprogramma

RTV Drenthe – De helm van Franco Uncini

Marjolein Knol

Terugblik op de TT-race in Assen van 25 juni 1983, waarbij een ongeval met een van de motorrijders vanuit het perspectief van verschillende aanwezigen wordt herbeleefd.

Eigen nieuws

RTV Noord – Onrust bij de Primark

Stephanie Nijssen

Naar aanleiding van berichten op Facebook die bij de omroep binnenkwamen, bevraagt RTV Noord een aantal (ex-) werknemers over hun werkervaringen bij Primark. Er ontstaat een ontluisterend beeld over intimidatie op de werkvloer en andere misstanden, dat breed wordt opgepikt en als gevolg heeft dat er per december 2017 een OR wordt ingesteld bij de modeketen.

Beste TV-programma

RTV Oost – Ken ie mie nog

Jauke Boerdam

Een docu-serie over het verpleeghuis ‘t Dijkhuis in Borne, waarbij meerdere bewoners, verzorgers en familieleden intensief gevolgd wordt. Gedurende een aantal weken heeft RTV Oost de gelegenheid gekregen om alle gebeurtenissen in en om het verpleeghuis te filmen.

Edities van NL Awards