Zondagen in het teken van muziek op TV West

10-02-2021

Op TV West staat het programma Westdoc de komende tijd elke zondag in het teken van muziek. Van concertregistraties van Golden Earring en George Baker tot een ‘behind-the-scenes’ documentaire over Robert Jan Stips en de Nits. Elke laatste zondag van de maand is er een speciaal opgenomen concert van het Residentie Orkest te zien op TV West.

Drie weken lang Golden Earring
Onlangs werd bekend dat George Kooymans van de Golden Earring ziek is en hiermee viel onverwacht het doek voor dé Haagse band die al 60 jaar aan de weg timmert. Reden voor TV West om drie zondagen de Golden Earring in de spotlights te zetten in het programma ‘Westdoc’. Op zondag 14 februari zendt Omroep West de documentaire over de totstandkoming van het album ‘Tits ’n Ass’ uit. Te zien is hoe de bandleden met elkaar kunnen lezen en schrijven en toch nog even gedreven zoeken naar het typische Earringgeluid. Tussen de opnamen door vertellen zij met de nodige Haagse humor hoe de nummers tot stand zijn gekomen. Een week later is de documentaire ‘The Beat behind Golden Earring’ uit 2015 te zien. De aandacht van de Golden Earing richt zich vaak op zanger Barry Hay en gitarist George Kooymans. In de documentaire ‘The Beat behind Golden Earring’ treden Rinus Gerritsen en Cesar Zuiderwijk uit de schaduw. De setting is de aanloop naar het ’Five Zero’ concert dat de Haagse band ter gelegenheid van hun 50-jarig bestaan gaf in Ziggo Dome. Op de derde zondag is een compilatie van dat jubileumconcert van Golden Earring te zien. Tijdens ‘Five Zero’ passeert vijftig jaar onvergetelijke rock-‘n-roll de revue met wereldhits als Radar Love, Twilight Zone en When The Lady Smiles.

De Nits en George Baker
In de weken daarna heeft Omroep West ook aandacht voor de band Nits met twee afleveringen van Westdoc: ‘De tovenaar van de Nederpop’ en ‘Over Grenzen – 40 jaar Nits’ zijn te zien bij TV West. Tenslotte is de Westdoc ‘50 jaar George Baker’ te zien. De documentaire is de registratie van het jubileumconcert in het Kurhaus.

Klassiek op West
Los van de uitzendingen op de zondagavonden, is elke laatste zondag van de maand in de ochtend een klassiek concert te zien op TV West. Het Residentie Orkest heeft speciale concerten opgenomen in de Nieuwe Kerk in Den Haag. De concerten zijn elke laatste zondag van de maand om 10.00 uur te zien op TV West. Voorafgaand aan de concerten op televisie kunnen kijkers alvast in de stemming komen op Radio West met het programma Klassiek op West.

Sintvoorieder1: Record bij actie van Radio West en lokale omroepen

Nadat Den Haag FM al actievoerde voor Sintvoorieder1 werd de inzameling door Omroep West breder uitgerold naar meer lokale omroepen.

25 11 2023

Tweede Kamerverkiezingen bij regionale omroep: Iedere regio telt

Meer dan ooit telt iedere regio, ook voor politiek Den Haag. De regionale omroepen zetten bij Tweede Kamerverkiezingen het publiek centraal.

10 11 2023

Regionale omroepen en Kieskompas: Onafhankelijke stemhulp voor de regio

Kieskompas speelt naast alle landelijke onderwerpen ook per provincie in op thema’s die daar spelen.

03 11 2023