Zevenheuvelenloop

14-11-2018

Op zondag 18 november vindt de 34e editie van de Zevenheuvelenloop plaats. Ruim 33.000 lopers weten hun weg te vinden naar deze legendarische hardloopwedstrijd. Het 15 kilometer lange parcours bevindt zich in het mooie heuvelachtige gebied in en rondom Nijmegen.

Record verbreken
In 2010 verbrak Leonard Komon het wereldrecord op de 15 kilometer. Met 41.13 minuten kwam hij over de finish tijdens de Zevenheuvelenloop. Drievoudig winnaar Joshua Cheptegei kwam vorig jaar drie seconden tekort om de toptijd van Komon te verbeteren. Dit jaar zal Cheptegei opnieuw een poging doen om het wereldrecord te verbreken.

Het parcours
Het parcours van de Zevenheuvelenloop is een ronde van precies 15 kilometer en is geheel geasfalteerd. Zowel de start als de finish liggen op de Groesbeekseweg. De naam van de hardloopwedstrijd is afgeleid van de zevenheuvelenweg die een belangrijk deel uitmaakt van het parcours.

Rennen in het donker
Op zaterdagavond 17 november vindt de zesde editie plaats van de Zevenheuvelennacht. Een 7 kilometerlange wedstrijd door het donker met sfeervolle en spectaculaire licht- en muziekeffecten tijdens de run. Benieuwd naar deze bijzondere beleving? Volg dan vanaf 17.00 uur de livestream via onze nieuwsapp of www.gld.nl.

Wil je niets missen van de Zevenheuvelenloop? Dan zit je bij Omroep Gelderland goed! De wedstrijd wordt live uitgezonden op zondag 18 november vanaf 12.45 uur. Ook via de online livestream kun je alles, vanuit je warme stoel, volgen rondom de hardloopwedstrijd.

Naast de livestream kun je ook alles live volgen via YouTube en de Facebookpagina van Omroep Gelderland en Gelderland Sport. De live uitzending is te zien op zondag 18 november om 12.45 uur bij Omroep Gelderland.

RTV Oost zet de streektaal in het zonnetje tijdens de Week van de Streek

Van 10 t/m 17 maart is het de ‘Week van de Streek’ bij RTV Oost en besteedt de

07 03 2024

Dorothy Oosting volgt Overijsselaars die een dierbare hebben verloren

Vanaf januari is bij RTV Oost ‘Rouw op je dak’ te zien met verhalen van Overijsselaars die een dierbare hebben verloren.

28 12 2023

Omroep Flevoland start 2024 met vernieuwde radioprogrammering

Radioprogramma’s krijgen een nieuw jasje, een nieuwe programmanaam én er is ruimte voor meer muziek.

19 12 2023