TT 2018

21-06-2018

Oude motoren, prachtig beeldmateriaal en historische attributen. De Stichting TT Museum heeft nog geen vaste plek voor de inmiddels aardig grote collectie. Tot die tijd probeert de stichting door samenwerking met bijvoorbeeld de VVV in Assen en nu RTV Drenthe toch de collectie onder de aandacht te brengen. Het museum werd geopend door directeur Peter Oosterbaan van het TT circuit. Hij is onder de indruk van de collectie en zou graag een permanente plek zien voor het museum.

Barry Sheene
De museumstukken worden voor een groot deel aangeleverd door particuliere verzamelaars. Johan de Vries uit Rolde is groot fan de Britse coureur Barry Sheene, die in 1976 en 1979 wereldkampioen werd op de 500cc.

‘Seks, drugs en rock-‘n-roll’
Sheene staat naast zijn prestaties op de motorfiets vooral bekend om zijn wilde leefstijl. “Seks, drugs en rock-‘n-roll, laten we maar zeggen. Dat is ook helemaal niet erg als je tenminste nog wel presteert. En dat deed hij”, zegt De Vries.

De Vries heeft een doorsnee van zijn collectie meegenomen naar het pand van RTV Drenthe: oude foto’s, shirts en tekeningen. Pronkstuk van de collectie is een oude kuip waar Sheene nog mee heeft gereden. “Die heb ik ooit een keer met een gelukje op de kop kunnen tikken op Marktplaats. Dat vind ik echt een prachtig mooi stuk. Helemaal origineel”, glundert De Vries. Bekijk hier de reportage die RTV Drenthe heeft gemaakt.

Open t/m vrijdag 29 juni
Het museum is open tot en met vrijdag 29 juni op werkdagen tussen 10.00 en 17.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 16.00 uur. De toegang is gratis. Van woensdag tot en met vrijdag worden de uitzendingen van De Brink en Anouk in de Middag live uitgezonden vanuit het museum.

Alles volgen over de TT?
TT Drenthe is dé website voor alles wat met TT in Assen te maken heeft. Op de website vind je historische verhalen, prachtige foto’s en video’s en natuurlijk al het laatste nieuws.

Bron: persbericht RTV Drenthe

RTV Oost zet de streektaal in het zonnetje tijdens de Week van de Streek

Van 10 t/m 17 maart is het de ‘Week van de Streek’ bij RTV Oost en besteedt de

07 03 2024

Dorothy Oosting volgt Overijsselaars die een dierbare hebben verloren

Vanaf januari is bij RTV Oost ‘Rouw op je dak’ te zien met verhalen van Overijsselaars die een dierbare hebben verloren.

28 12 2023

Omroep Flevoland start 2024 met vernieuwde radioprogrammering

Radioprogramma’s krijgen een nieuw jasje, een nieuwe programmanaam én er is ruimte voor meer muziek.

19 12 2023