Marathon Eindhoven

04-10-2017

Marathon in beeld
Op zondag 8 oktober start Omroep Brabant om 9.30 uur LIVE vanuit Eindhoven met de vooruitblik op de Marathon. Presentator Paul Post, verslaggever Ronald Sträter en oud-marathonloper Greg van Hest nemen je mee naar de start en loodsen je door de wedstrijd.
Na de finish van de koplopers analyseren onze presentatoren de wedstrijd en spreken we de winnaars. Tussen 12.40 en 13.10 is er een speciaal programma met allerlei reportages rondom de marathon en een ruime samenvatting van de wedstrijd. Ook de middag staat in het teken van de marathon van Eindhoven. Om 13.30 is de start van de halve marathon. Lopers worden gevolgd door onze verslaggever Birgit Verhoeven op de motor. Presentatrice Anne-Marie Fokkens moedigt de lopers aan vanaf onze eigen Omroep Brabant Laan, een paar honderd meter voor de finish, waarna presentator Ronald Sträter de lopers bij de finish opvangt. De hoogtepunten van de gehele uitzending zijn te zien op tv vanaf 18.45 uur en worden daarna ieder uur herhaald.

Extra lange Sportlunch
Ook op radio vanaf 12.00 uur alle aandacht voor de Marathon Eindhoven in een extra lange uitzending van het programma Sportlunch met Leon Kersten en Maarten van den Hoven. Onze radioverslaggevers Twan Spierts en Floyd Aanen zijn op locatie en helpen de lopers op sportieve wijze over de finish.

Omroep Brabant Laan
Omroep Brabant zorgt voor extra veel sfeer langs de route. Op de Vestdijk tussen de Geldropseweg en de Bleekstraat staat presentatrice Anne-Marie Fokkens. Zij doet verslag van de bijzondere verhalen van de mensen langs de kant. Op dit stuk van ongeveer 200 meter is ook een speciaal aanmoedigingsparcours afgezet. Supporters kunnen een stukje mee rennen met hun familielid, vriend, vriendin, buurvrouw, kennis of collega. Zo kunnen ze de loper een laatste (mentale) zetje geven richting de finish. Aan de gefinishte loper of de hongerige supporter is ook gedacht op de Omroep Brabant Laan kan men kan het sportenbroodje, de gezonde variant op het worstenbroodje, proeven.

De Run op kaartjes voor 3 Uurkes Vurraf is begonnen
Zondagmiddag zet Omroep Brabant 66 meter op de Omroep Brabant Laan af voor de 3 Uurkes Vurraf Run. Om 14.33 uur zetten 11 mensen de sprint in voor kaartjes voor 3 Uurkes Vurraf. De 3 snelste sprinters winnen ieder twee kaarten. Wil jij als één van de 11 lopers deelnemen en zo kans maken op kaarten. Geef je dan op onder vermelding van 3 Uurkes Vurraf Run met naam, woonplaats en telefoonnummer via win@omroepbrabant.nl. Wees er snel bij! Donderdag 5 oktober wordt er geloot en maakt Omroep Brabant tussen 16.00 en 17.00 uur de kandidaat-lopers voor de Run bekend.

Verslaggever voor één dag
Hoe beleef jij de Marathon Eindhoven? Omroep Brabant roept lopers en supporters langs de kant op om hun beelden te delen. Via de VideoConnect App kunnen zij door het delen van hun beelden bepalen wat er in de livestream te zien is. De livestream start om 13:30 uur. Meedoen? Lees hier verder.

De marathon is naast TV, radio en livestream ook te volgen via onze liveblog op www.omroepbrabant.nl/marathon

RTV Oost zet de streektaal in het zonnetje tijdens de Week van de Streek

Van 10 t/m 17 maart is het de ‘Week van de Streek’ bij RTV Oost en besteedt de

07 03 2024

Dorothy Oosting volgt Overijsselaars die een dierbare hebben verloren

Vanaf januari is bij RTV Oost ‘Rouw op je dak’ te zien met verhalen van Overijsselaars die een dierbare hebben verloren.

28 12 2023

Omroep Flevoland start 2024 met vernieuwde radioprogrammering

Radioprogramma’s krijgen een nieuw jasje, een nieuwe programmanaam én er is ruimte voor meer muziek.

19 12 2023