Gemeenteraadsverkiezingen in de provincie Groningen

23-10-2018

Op woensdag 21 november 2018 zijn er verkiezingen in drie nieuwe Groningse fusiegemeenten: Groningen, Westerkwartier en Het Hogeland.

De drie fusiegemeenten hebben gezamenlijk ruim 340.000 inwoners. Groningen telt met Haren en Ten Boer samen zo’n 230.000 inwoners vanaf 1 januari volgend jaar. De gemeente Westerkwartier, die wordt opgetrokken uit Grootegast, Leek, Marum en Zuidhorn, telt er ruim 62.000. Het Hogeland, de fusie van Bedum, De Marne, Winsum en Eemsmond, 50.000.

De aankomende gemeenteraadsverkiezingen op 21 november gaan dus veel mensen aan. Daarom staat RTV Noord uitvoerig stil bij de verkiezingen.

Op de pagina rtvnoord.nl/raadsverkiezingen lees je er alles over.

Wat kun je verwachten?
Op de pagina vind je nu al samenvattingen van de programma’s en standpunten van de politieke partijen die meedoen in de drie gemeenten. Alleen nu al, met 18 verkiezingsprogramma’s uitgewerkt, scheelt dat al zo’n 460 pagina’s lezen en vergelijken.

Verder kan je in de komende periode verwachten:

• Video’s waarin de partijen zich voorstellen
  • Links naar Stemwijzers
  • Analyses van onze verslaggevers
  • De standpunten van de partijen op thema vergeleken
  • En meer

RTV Oost zet de streektaal in het zonnetje tijdens de Week van de Streek

Van 10 t/m 17 maart is het de ‘Week van de Streek’ bij RTV Oost en besteedt de

07 03 2024

Dorothy Oosting volgt Overijsselaars die een dierbare hebben verloren

Vanaf januari is bij RTV Oost ‘Rouw op je dak’ te zien met verhalen van Overijsselaars die een dierbare hebben verloren.

28 12 2023

Omroep Flevoland start 2024 met vernieuwde radioprogrammering

Radioprogramma’s krijgen een nieuw jasje, een nieuwe programmanaam én er is ruimte voor meer muziek.

19 12 2023